30 Sept 2019

Cestovní deník II: Kde domov můj


...

Začít plnit prázdné sešity bývá občas úkon hodný zešílení. Bílé listy děsí a plaší představivost víc než pokřikování fotbalových fanoušků o půlnoci v parku. Platí to také pro deníky cestovní. To nejtěžší tedy už mám za sebou - první strany pokresleny a první výlet brněnský zaznamenán. A s další a další podniklou cestou nadšení psát a tvořit jen rostlo a sílilo. 
Slunce koncem června nabylo na intenzitě a tím i má touha vzdálit se rozpáleným betonovým ulicím co nejdál a co nejčastěji. Výlety až na pár výjimek nebyly úplně plánované, v průběhu týdne buď přišla chuť o víkendu někam vyrazit nebo ne... Tenhle navštívený trojlístek je směsicí náhody a exaktních bodů v kalendáři, který by se nakonec dal nazvat útěk před horkem nebo schovávaná před slunečními paprsky... 

...


ČADCA - KARLŠTEJN - KONĚPRUSKÉ JESKYNĚ

aneb druhý výlet pětidenní mnoholokační



Ačkoliv mé rodné město Čadca mě pronásleduje jako stín na všech úředních dokumentech, nikdy jsem na půdu tohoto místa nevstoupila. Poprvé až tento rok a toto je záznam z první červnové návštěvy. Předpovědi počasí vypadaly strašidelně a záznam v deníku 37°C mě i teď v září sedící schoulenou v peřinách nepřestává ohromovat... Tak se vyplňování cestovního deníku ve klimatizované kočičí kavárně rovná téměř nebi...







...chaotické přesuny bez jakéhokoliv většího rozmýšlení ve snaze vyhnout se pekelným horkům pod rozpálenou střechou bytu uprostřed Prahy... to je souhrnná dvoustrana plná ústřižků a útržků promíchaných v jeden MMX koktejl...



...Zahradná zmes obsahuje snídaně, omluvu a slušné vychování...
...aneb listování slovensko-českým slovníkem...




...dokreslování deníku u jezera...



...moje oblíbená část s Karlštejnem a nesmrtelná poezie o lampách navečer...





...z klimatizovaného pivotelu pro dva ubytované nealkoholiky rovnou do vychlazených Koněpruských jeskyň, kde jsem se poprvé setkala s deníkem turistickým. Některých jeho výdobytků jsem v budoucnu využila i pro tvorbu svého cestovního deníku. Tady jsem ještě byla příliš ostýchavá říct si byť jen o razítko - ty mám nakonec ze všech upomínkových předmětů nejraději...
 (jsou zdarma a v naprosté většině i graficky krásně zpracovaná)



...v kapsičce mám schovaného netopejra pro tentokrát...




Předchozí článek:
Cestovní deník: Planeta Brno

Všechny záznamy cestovatelské:
Štítek: travel journal

Fotografická část:
Pan Karl, pan Štejn von Koněprus

No comments:

Post a Comment