27 Sept 2019

Cestovní deník: Planeta Brno

...
"Tak kde jste byli?"
"Nevím, asi nikde"
...

Rychlé odbytí a ušetření si námahy vykopávat pohřbené vzpomínky i třeba jen jeden týden "staré". Pak marné skrolování kupou fotek v mobilu nahromaděných jak odpadky na roční skládce ve snaze dopátrat se nějakých momentek z cest. Ani moucha by tu nenašla kousek dortu k hodování.
Až teď mám hmatatelného svědka místo mé mizerné paměti a můžu v klidu říct nad listováním v cestovním deníku - "Byla jsem v květnu v Brně a tohle všechno se stalo".

...

Můj přístup k cestovním deníkům byl doteď trochu laxní. Každý sešit znamenal vždy jednu VELKOU cestu - obvykle několikadenní výlet do zahraničí. Veškerý prostor sloužil k zaplnění kresbou během prázdných chvil, kdy se nic nedělo (cesta vlakem), nebo se na něco čekalo (zpožděný vlak)... Výjimečně se našlo místo i pro krásně tištěné vstupenky, či útržky pouličního umění. Tedy se vlastně jednalo o takové společníky v nouzi bez žádné přidané hodnoty pro mé zapomnětlivé budoucí já, které si jimi bude listovat.

A pokud se jednalo o malé výlety po České republice, s žádným záznamem kromě fotografickým jsem se víceméně ani nenamáhala. Vzpomínky zůstanou přeci...komu, to nevím. Tak jsem to zkusila trochu víc rozvést...



...


PLANETA BRNO

a první záznam cestovatelský




PŘÍPRAVY


Plánování mi pomáhá hlavně tam, kde se projevují největší třecí plochy, tlaky, hustoty a jiné fyzikální veličiny v samotné cestě: časy odjezdů vlaků, adresy hotelů, popř. domluvené schůzky... Kam se zajít podívat většinou nechávám spíš náhodě, náladě nebo uzpůsobím podle počasí.
Klasická příprava na výlet začíná u seznamu, co zabalit - zde kreslená dvoustrana velmi nutných věcí, které mi stejně nechyběly, když jsem některé z nich zapomněla doma hluboko v šuplících.




Proces kreslení vypadá všelijak, většinou velmi chaoticky... 
Tu momentky z doby, kdy pracovní stůl ještě okupovaly
vnitřnosti jedné z mých papírových pinholí. 
(vlastně nechápu, proč musí být na stole i ta palička na bubny, 
asi aby to kreslení šlo hezky od ruky v rytmu těšení se na cestu).



...také zkoumáte každou desetikorunu z roku 1993? 
Já snad už od té doby, co těch pár chybných mincí vypustili do světa...
...a Brno na ní, to nemůže být náhoda...



...návrh uspořádání barevných čtverečků na baťoh v akurátních
barvách Animefestu... volím si žlutou, volím si tebe, Pikachu...




...Morava je jiný stát, Brno je jiná planeta...






...zde kapsička na nalepovací kolečka, a pro ostatní jiný nepořádek,
co se přece nevyhodí, když je to suvenýr z cesty... Původně tu ještě 
měla vést kouřící trubka skrz značku, třeba ji ještě v budoucnu dodělám...



...šmírák s cizími slovy...



PŘÍLEŽITOSTI


To jsou ty chvíle, kdy se deník začne plnit spontánně - buď podle prožitých zážitků anebo díky nepředvídatelným okolnostem, které číhají na cestách po tunách - mimochodem, České dráhy mají zlatou medaily v této disciplíně. Proto je vždy lépší, když máte sebou nějakého superhrdinu ochraňujícího...tužky v penále, aby se nepolámaly...





...střípky z Brna, následuje strana se ztráty a nálezy...
Sbírání hotelových klíčů a klíčenek s čísly pokojů se mi stalo posedlostí, tedy alespoň
 v kreslené podobě... Měla jsem podezření, že pokaždé dostanu stejné číslo pokoje,
nacházejícím se vždy ve druhém patře. Až teď se mi tato teorie nepotvrdila :/.





...a olepená část deníku, reklamní plocha s plakáty z akcí, co už se udály...









Příští zastávky:
ČADCA - KARLŠTEJN - KONĚPRUSKÉ JESKYNĚ


Štítky pro vyhledávání dalšího obsahu:
TRAVEL JOURNAL - vše ohledně mých cestovních deníků
BRNO - tématické fotografie této planety (povětšinou analogové)


Cestovní deník:
Korálky dní


No comments:

Post a Comment