7 Jan 2020

Kreslící pro-gramy


...nejen pro děti...
...a hlavně zdarma...


Už od října mám psací krizi, která pokračuje i nyní... Od jistého článku, kde jsem se zasekla na první větě a od té doby mě jakékoliv otevření blogu bolí, se pořád nic nezměnilo. A jelikož při záseku kreslícím mi pomáhá nazdařbůh čmárat po papíru, dokud se motor kreativity nějak sám nenastartuje, zkouším teď úplně ze všech těch rozepsaných, zastaralých a zatuchlých článků vykročit jiným směrem, svěže primitivním... jako je například zhodnocení free programů pro chytré telefony a v mém případě nově i pro chytré tablety - od úplně těch nejprimitivnějších až po sofistikované... Hlavním kritériem pro výběr bylo to, že jsem si je prostě z dlouhé chvíle stáhla a jsou jenom čtyři - žádný vyvážený kompletní přehled. Téma nebude příliš bohaté ani co se motivu týče - jednoduše pitomezkové! Nakonec ta moje krize je taková nějaká celoplošná...


draw 4 free



Asi jeden z prvních programů, co mi přišel pod ruku... Otvírám ho vždy, když se cítím příliš přesycena možností neomezeného výběru ve všech složkách tvorby. Pokud si neumíte představit    nic primitivnějšího než Malování ve Windowsech, Vaše mozkové buňky se nebudou umět vyrovnat s tímto klenotem. Draw 4 free nabízí omezený výběr barev, pak jeden druh kreslícího pera, u kterého je možné měnit jen jeho šířku. Po exportování výsledného obrázku jsou navíc viditelné barevné mapy. A nejlepší nakonec. Program se chová jako staré kreslící tabulky, při zatřesení se celá obrazovka vymaže. Takže se mi stalo mnohokrát, že při nějakém nepatrném pohybu se moje veledílo změnilo v nic a v pláč. Boží!

Mr. Ren Gen


Hery PLOTr


Golfista


Šička Šiška


Počasík Polojasan


...a tady staré a malé verze mobilní kresleny stylusem, 
jehož špička nevytvořila čáru ani tam, 
kde se dotýkala obrazovky... 
Pravěk budiž označení pro rok 2017...




glow draw



...je další program ze stejné vývojářské dílny jako výše zmíněný. Má tudiž všechny výhody jako draw 4 free, akorát místo klasických barev se zde kreslí neonem. Už jsem jednou tenhle zázrak vyhodnotila jako naprostý odpad a hodila ho do koše, ale s nastavováním nového tabletu se opět vynořil a dostal druhou šanci... Řekla bych, že jsem ještě zcela neobjevila všechny krásy, které by mohl tenhle program nabídnout, navíc teď nově s větší pracovní plochou!


Mišel in the dark


Plane, pane!


Ruce v jiném vesmíru 


Noha v jiném vesmíru



... a opět nějaké mobilovky...





Sketches



Již se dostáváme do kategorie velmi kvalitních kreslících programů. Sketches obsahuje větší výběr per - od tužky, přes voskovku až po akvarelový štětec. Je možné si i nějaké výtvarné potřeby dokoupit ve virtuálním obchodě. Knihovna pro ukládání kreseb je koncipovaná jako klasické črtací bloky, které si můžete sami i pojmenovat. Takže žádné mizení hodin práce do kybernetického nebe. Nejvíce jsem si oblíbila texturu jejich štětců. Líbí se mi, že tahy i cákance mají tendenci vypadat odlišně.


Měsíčník


Melouník



...a mobilní pozůstatky...
...i přesto, že k dispozici mi byla pouze omezená plocha 
malého telefonu, k nějaké invazivní kompresi
 jako u předešlých dvou programů 
nedocházelo...plus!







SketchBook



Kontrola přítlaku štětců a per, neomezený výběr barev, kreslení ve vrstvách a všechen tenhle jazz, co se podobá více ProCreate než cokoliv jiného. Příliš možností, které jsem ještě za ty celé dva dny, co mám program stáhnutý, nestihla prozkoumat... Tedy velmi dlouhý běh pro mou netrénovanou trpělivost. Jen jedno vím už teď jistě...trochu mé oko obtěžuje opakující se struktura při použití akvarelového štětce jako podkladové malby...


Cedník


Duch ovní záležitost


Ptáčník



...a z logických důvodů tu nemám k nahlédnutí žádné mobilní příspěvky z minulosti...



Máte některý z těchto pokladů ve svém telefonu/tabletu? Tvoříte na nich rádi?
A poradili byste mi ještě nějaké programy, které by stály za zevrubné vyzkoušení?


P.S.: programy testovány v iOSu, jestli jsou dostupné i pro Android bohužel netuším


No comments:

Post a Comment