21 Jan 2016

PiNCott

...PINCOTT = pinole + cotton...
 •
Jsem občas líná, máloco dokončím do samého konce a hodně času protančím. Ale skoro dva roky plánování a dva roky šití mají konečně jeden výsledek... Můj milý PinCott-pinholka ušitá z nepadnoucích kalhot. Upřímně, kdybych se rozhodovala dnes z čeho podobnou věc ušít, nelitovala bych peněz a skutečně investovala do kvalitní látky (totiž do stoprocentního cottonu)...

A jak to pomalé šití probíhalo?


Na samém počátku byly tyto orientační plánky, které se časem zaplňovaly novými, fantastickými výmysly. Mnohé z nich nakonec nebyly ani realizovány. Postup jsem upravovala podle svých šicích (ne)dovedností a hodně krásy bylo obětováno na úkor praktičnosti. Ono tvarovat věc z látky pokládám za nejvyšší stupeň zručnosti a opravdu smekám před těmi, kdo to skutečně ovládá...
 •
Šila jsem po částech a vždycky do bodu zoufalství, kdy už jsem netušila, kam a jak píchnout jehlu víc k užitku než ke škodě. A abych nemusela v příštím kroku párat, odložila jsem Pincott do nejtemnějšího kouta své komody a blaženě na něho zapomněla na několik dalších měsíců. Dokud jsem nesebrala opět odvahu popošít dál...
 •
Na prvních fotkách je ještě zřetelně vidět zeleno-červeno-žlutá vrze výšivky a knoflíků...později mi došlo, že se jedná o dost pochybnou kombinaci barev, proto jsem nahradila zelený knoflík modrým a do Péčka všila modré proužky pro tyrkysový nádech...(víc mi ani modré bavlnky nezbylo...)
 
 •
 •
Na "objektivu" jsem si dala velmi záležet-vyšívání hvězdiček a rysek mi dalo časově zabrat, než jsem nakonec v praxi zjistila, že méně je někdy více. Celý objektiv jsem shrnula na polovinu, aby nebránil průchodu světla víc, než bylo nutné a chtěné. Takže hvězdičky samozřejmě zmizely :D.

 •
 •
Tady už koukám, abych po dvou letech měla spíš došitý Pincott než kvalitní dokumentární fotografie :) 

 •
 •
Zezadu jen letmo, ještě zkusím později nafotit podrobně řešení vkládání kinofilmů-mimochodem, foťáček je uzpůsobený na dva typy filmů: na klasický i svitkový, pouze se mění rámečky.

Na samý závěr jsem do koženky propíchla malou dírku, pak větší a snad už bude dost velká na velké výsledky...(nebo na alespoň nějaké...)


Testování a první výsledky

Testování Pincottu počasí moc nepřeje, pokládat látkový foťák do sněhu není moc praktické...
První zkušební čb film tu neuvidíte, letěl hned do koše. Na druhém barevném kinofilmu jsem se už snažila měnit různě časy a testovat, jestli se při nějakém vůbec něco vykreslí... Takže zatím jsem spokojená se zjištěním, že Pincott funguje, teď je třeba jen pilovat výsledky...

 •
 •
...instagramová ilustrace celého snažení...
...Smiling jeans padly za oběť na oltář fotografického pokusu...

 •
...tady už jsem se nemohla dočkat konce:)...

 •
...kočička mi také pomáhala testovat...

 •
...a je to venku...
(nejvíc se mi líbí to malé srdíčko v dolním rohu, které vzniklo spojením puntíků na pracovní zástěře)...


3 comments:

  1. jsi neuvěřitelná ! neuvěřitelná !
    fandím Ti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo děkuji, ještě mít nějaké kloudné fotky z tohohle fešáka, jinak ho můžu používat jen jako kabelku-klíče a telefon se tam vejdou akorát :D

      Delete
  2. Nemám slov. :o To je prostě paráda!

    ReplyDelete