9 Nov 2012

Kerkulka přichází a s ním nová doba hliněná

...
 (tak mu zatím říkám a jakkoliv jinak, pokud název obsahuje jeho hmotnou podstatu)
(kerkulka, krakerit, keramofág)
 ●
Od doby, kdy vznikal nápad nejdříve v kreslené podobě na papíře jako pohádkové rozptýlení přes první zaboření nehtů do hlíny, uteklo skoro dva měsíce… Vyčerpaná realizací nemožného teď držím v rukou neforemné hliněné dělo a střílím první „fotky“  ze svého keramického fotoaparátu.
 ●

Vycházela jsem z konstrukce papírového Dirkonu-základ tvoří krychle na jedné straně s dírkou a na protilehlé s vyříznutým "obdélníkem" pro průchod světla.
  ●
 ●
 ●
cvak:)
cvok 
Těsnění tvoří vlepená látka, ale přetáčení filmu z kazety na špulku jsem úplně ještě nedomyslela-původní klíček se protáčel, a protože jsem potřebovala zjistit funkčnost fotoaparátu co nejdříve, nahradila jsem klasický analogový film fotografickým papírem.
...vznikl první papírový negativ (ve velikosti klasického filmového políčka)...
 
 ●
...pozitivní miniatura...
...a první nepovedené filmové políčko, po kterém se prohánějí světlušky...

 ●●
prototyp

7 comments:

  1. Tak to jsem ještě nikde nikdy neviděla! Jsem zvědavá na fotky z "golema". :)

    ReplyDelete
  2. No to nene, to mi hlava vůbec nebere. Jak tě to jako napadlo a jak si byla vůbec schopná něco takovýho zrealizovat? :D A ta "pozitivní miniatura" vypadá dosti neuvěřitelně, na to, že je z něčeho, o čem jsem si nejdřív myslela, že to je keramickej telefon :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) začala jsem navštěvovat keramický kroužek a protože mám ráda fotky z dírkových komor, byl to logicky první předmět, který jsem zkusila upatlat z hlíny...a sama jsem zvědavá, co se z golema vylíhne:)

      Delete
  3. Přeji mnoho zajímavých fotek.

    ReplyDelete
  4. To je něco neskutečnýho! Kam se hrabu se svou pinholí z plechovky od piva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdepak, i pinholky z plechovek jsou hodné obdivu:)

      Delete