16 Feb 2019

Kam v Plzni za kreativním vzděláním

...

Ve spojitosti s předchozím příspěvkem s úplně prvními grafickými výtvory mě napadlo sepsat pár tipů, kam za kreativním vzděláním v PLZNI. Po více jak deseti letech strávených v tomto městě jsem sice pár kurzů a kroužků stihla navštěvovat, přesto jsem si ale jistá, že jsem neprobádala úplně všechny možnosti, které Plzeň nabízí. Dělím se tedy jen o vlastní zkušenosti.... ostatně, ten kdo hledá cokoliv konkrétního vždycky ne/najde sám i vlastním průzkumem.

Přestože se můj blog vždy profiloval spíše jako fotografický (kde je tomu konec?), získávání nových znalostí se rozhodně neubíralo jen tímto směrem... Možná právě proto, že vášeň pro fotografování u mě nikdy nepotřebovala vnější podněty k prohlubování konkrétních vědomostí, které jsem k procesu tvoření s tímto médiem potřebovala. Proto můžete čekat tipy z nejrůznějších koutů kreativního tvoření...





Centrum robotiky

a
Grafika pro začátečníky

Vlastně jedním z posledních navštívených kurzů v Plzni byl právě kurz grafiky pro začátečníky v Centru robotiky. Hodiny byly skutečně koncipované tak, že i naprostý laik jako já na konci zvládl vyrobit svůj vlastní vánoční balící papír nebo vizitku.... (popř. je schopen dál znalosti sám rozvíjet)


...vzhledem ke krátkému časovému úseku, který jsem pracem věnovala, jsem byla tenkrát docela i spokojená... aneb začátky jsou prostě těžké :D
...


Celoživotní vzdělávání při ZČU

a
Grafický design 1

Téměř paralelně jako kurz grafiky v Centru robotiky jsem navštěvovala i podobné hodiny grafického designu, tentokrát v rámci celoživotního vzdělávání na Fakultě Ladislava Sutnara v Plzni. Ačkoliv se podle osnov kurz tvářil jako pro skutečné začátečníky bez jakékoliv znalosti programu Adobe Illustrator, realita byla nakonec úplně jiná - zřejmě také způsobená výměnou lektora na poslední chvíli. Většinu času jsem nechápala, co se na obrazovce děje a klasické Tak se ptejte, když nevíte, moc nepomůže, když nemáte ani ponětí, na co se vlastně ptát.
Na druhé straně by byl kurz vhodný spíše pro pokročilé, případně hotové grafiky, některé hodiny byly založené čistě na diskuzi o logech a o designu obecně...

A zde snad jediný dokončený projekt  - logo knihkupectví Pohorka
 a vytržený kousek z manuálu loga:

...



DEPO2015 

Kurz 3D tisku

Dvě přednášky v průběhu dvou týdnu, které zahrnovaly stručné dějiny 3D tisku, osvětlení jeho principu i představení a ukázku různých tiskáren. Lekce také zahrnovaly základní práce se softwarem určeného k vytváření 3D modelů i ke konečnému nastavení tiskárny - tedy velmi komplexní kurz, díky kterému jsem i já byla schopná vymodelovat polotovar dírkové komory v programu Onshape (bohužel, její tisk by zabral cca kolem 10-12 hodin, v rámci kurzu bylo nabídnuto tisk do dvou hodin zdarma)

...



ART CAMP

a
 Design šperku

Jednotýdenní letní kurzy ArtCampu bych doporučila každému, kdo rád tvoří, bez ohledu na věk.
Design šperku jsem si vybírala v době, kdy jsem chtěla výrobu těch svých šmuků zalévaných pryskyřicí posunout o trochu dále. Všechno to řezání, pájení, broušení, vrtání mě bavilo až na tolik, že jsem si přála mít takovou dílnu i doma.

...náramky slouží dodnes, na brož jsem sice pyšná, ale je celkem nebezpečné ji nosit :D...




...v ten samý čas se okolo trousili i účastníci fotografického kurzu a já měla možnost nechat si podespat rozhovor s Karlem Cudlínem ve PhotoArtu od Karla Cudlína...


Mám za sebou i týden Figurální kresby v rámci ArtCampu, kde jsem mimochodem velmi trpěla vlastní neschopností. Ukázky prací samozřejmě nemám (těmi bych se rozhodně nikde prezentovat ani nechtěla).
...


Bývalá Stanice mladých techniků

dnes RADOVÁNEK


Mnohé by mohl odradit jak název, tak grafika webových stránek, která láká převážně dětské osazenstvo, ale i tak tu lze najít hodně kroužků i pro dospělé...
...

RIP Temná komora

Ráda bych tu alespoň zavzpomínala na bývalý kroužek Klasické fotografie, kde jsem strávila nejeden čtvrteční večer - byla to také jedna z mála aktivit týkajících se fotografování, u které jsem dlouhodobě vydržela. Temná komora je již bohužel zrušená a ani netuším, jestli nějaké podobné místo v Plzni existuje, kde by si kdokoliv z veřejnosti mohl pravidelně sám vyvolávat film nebo zvětšovat fotografie.




Keramika pro dospělé

Jeden půlrok jsem navštěvovala i kurz keramiky (taktéž pod dnešním Radovánkem), a protože to bylo v období, kdy jsem začala experimentovat s dírkovou komorou, vymodelovala jsem si dvě právě z hlíny...
Obě pinhole jsou stále funkční a v původním stavu (téměř zázrak, když vzpomenu, kolik stěhovacích akcí mají za sebou), jen se na ně poslední dobou trochu práší.



...


A jelikož je možné se kreativně vyjadřovat i pohybem, mám tu dva tipy na taneční kurzy:

Fitbalet - vhodné pro každého, jakéhokoliv věku. Při fitbaletu jde především o protažení a posílení svalů, rozhodně nečekejte tanec na špičkách :)

Poledance - vypadá úžasně, když se umí, ale modřiny a bolest jsou naprosto nevyhnutelné...


P.S. a někdy příště možná o Praze...

No comments:

Post a Comment