22 Oct 2011

Nový "fotoaparát"-první čajový snímek

Čajové listí padá do šálku na podzim s větší leností než tomu bylo před pár měsící, kdy horké vody vřely sluncem... Prý to listí piju a chutná mi víc než cokoliv jiného... Prázdnou plechovou krabičku od jednoho takového Cheltonu jsem si nechala vylepšit na fotografický přístroj vyvrtáním malého otvoru o průměru tak nepatrném, že někteří lidé pochybovali, jestli vůbec existuje (a mezi nevěřícími i sám vrtač)... V temné komoře dostala plechovka novou náplň v podobě fotografického papíru- zastřihnutého a prohnutého, aby vešel a uškodil (deformoval skutečnost v neskutečnou obludnost)...

 ...
 ...
První čajové snímky jsou spíše pouhou snahou zjistit přibližný expoziční čas než skutečným záměrem exponovat na parapetu okna s klasickým para-petním okenním výhledem...
(osobní pozn.: aneb někomu se prostě nepovede první fotografií z nového fotoaparátu vytvořit skvost hodný zarámování a prodání do muzejních sbírek, pyšné psovité šelmy...a někomu se to nepodaří za celý můj život)

Po půlhodinové expozici se ve vývojce na papíře vykreslil (ehm, spíše vyčernal, než vykreslil) negativ snímané scény stranově obrácený a deformovaný o trochu méně než jsem předpokládala a po jakém jsem toužila- a značně přeexponovaný...
 
 ...
Druhý pokus po patnácti minutách...
 ...
Softwarově obrácená verze druhého snímku...
 ...
A ještě několik zajímavých odkazů:

pinhole.cz: vše o dírkových komorách/možnost stáhnout si vystřihovánku papírového fotoaparátu Dirkon (právě jsem zaneprázdněná stříháním...:)
klosko.net: dírková komora a jednoduchý návod, jak si ji sestavit z krabičky od sirek

No comments:

Post a Comment