18 Apr 2017

Supernová z plastu


Momentálně se mnou jezdí na výlety jako můj neodlučitelný společník, je zřejmě už na čase ho také představit:


Galaktický plasťáček neboli pinhole nakreslená 3D perem

pozn.: mám ho hotový někdy od zimy, proto se nelekněte, pokud na Vás z fotografií dýchne trochu sněhu (ale koukám z okna na chumelenici, takže asi v pořádku)
Hned na úvod musím přiznat několik konstrukčních vad, které mi focení rozhodně neulehčují:

1) Celý systém zavírání "závěrky" by lépe sedlo levákovi (přední zlatý disk a dvě planetky mezi nimiž jsou nataženy gumičky)

2) Spodní červené trojúhelníky na raketě jsou natolik špičaté, že mi potrhaly několik kusů oblečení, kterým je nutné pinholi obalit v temné komoře, protože

3) ty ozdobné tečky a hvězdičky na povrchu foťáku jsem nakreslila luminiscenčním filamentem a kupodivu ve tmě svítí... To je vlastnost, kterou oceňuji, když si vystavím tenhle kousek na poličku vedle ostatních pinholek a po večerech se kochám krásou světélkující galaxie... Naopak, v momentě, kdy potřebuju v naprosté tmě vytáhnout naexponovaný kinofilm bych se za tuhle nerozvážnost vystřelila na měsíc... 

Ale i tak mě prostě kroutit raketkou strašně baví...

•••
 •
 •
 •
 •

...a teď samozřejmě nějaké klady... no, výsledky jsou nejisté, jako vždy...

 •
 •
 •
 •
 •
 •
 •
•••


Odfoceno má pinholka celkem cca tři kinofilmy a stále se nedaří vyřešit kvalitní převíjení a již výše zmíněný problém luminiscence...
•••
Foťák by nevznikl nebýt 3Dsima mini a jeho šikovných nástavců na opracování plastových částí (špachtlička mi byla hodně nápomocna při tavení vnitřních prostor kvůli světlotěsnosti) 
•••
Možná bude opět video i s celým postupem, když už mám tu odpadní rouru na jutub (kanál)...pokud nebudu líná a sněhulák mě k tomu dokope...





1 comment:

  1. Když jsem konečně pochopila, na co se to dívám, tak... boží!

    ReplyDelete